وبلاگ عــــــــــــــــطـــــــــــش

وبلاگ عــــــــــــــــطـــــــــــش

وبلاگ عــــــــــــــــطـــــــــــش

وبلاگ عــــــــــــــــطـــــــــــش

دو مطلب (روزی و اوقات فراقت)

ولادت با سعادت گل محمدی، کوثر نبوی، یار تنها ئی های خدیجه، ام الحسنین را به همه شیعیان و شیفته گان خاندان رسا لت تبریک می گویم .خدای شفاعت آن بانو را در دنیا و آخرت نصیب همه ما بنماید ...   جنت و کوثری نبود اگر نبود فاطمه  هیچ پیمبری نبوداگر نبودفاطمه 

اگه توی پیج و خم بازی های این دنیا مثل من گیر کردی یا توی مشکلات دنیا درمونده شدی این حکایت آرومت میکنه
من امده ام گدای این در گردم مشمول عطا و لطف داور گردمبه گذشته پرمشقت خویش می‏اندیشید ، به یادش می‏افتاد که چه روزهای تلخ‏ و پر مرارتی را پشت سر گذاشته ، روزهایی که حتی قادر نبود قوت روزانه‏ زن و کودکان معصومش را فراهم نماید . با خود فکر می‏کرد که چگونه یک‏ جمله کوتاه - فقط یک جمله - که در سه نوبت پرده گوشش را نواخت ، به‏ روحش نیرو داد و مسیر زندگانیش را عوض کرد ، و او و خانواده‏اش را از فقر و نکبتی که گرفتار آن بودند نجات داد .
او یکی از صحابه رسول اکرم بود . فقر و تنگدستی براو چیره شده بود . در یک روز که حس کرد دیگر کارد به استخوانش رسیده ، با مشورت و پیشنهاد زنش تصمیم گرفت برود ، ووضع خود را برای رسول اکرم شرح دهد ، و از آن حضرت استمداد مالی کند. با همین نیت رفت ، ولی قبل از آنکه حاجت خود را بگوید این جمله از زبان رسول اکرم به گوشش خورد : " هرکس از ما کمکی بخواهد ما به او کمک می‏کنیم ، ولی اگر کسی بی‏نیازی بورزد و دست حاجت پیش مخلوقی دراز نکند ، خداوند او را بی‏نیاز می‏کند " .

 آن روز چیزی نگفت ، و به خانه‏ خویش برگشت . باز با هیولای مهیب فقر که همچنان بر خانه‏اش سایه افکنده‏ بود روبرو شد ، ناچار روز دیگر به همان نیت به مجلس رسول اکرم حاضر شد ، آن روز هم همان جمله را از رسول اکرم شنید : " هرکس از ما کمکی‏ بخواهد ما به او کمک می‏کنیم ، ولی اگر کسی بی نیازی بورزد خداوند او را بی‏نیاز می‏کند " . این دفعه نیز بدون اینکه حاجت خود را بگوید ، به خانه‏ خویش برگشت . و چون خود را همچنان در چنگال فقر ضعیف و بیچاره و ناتوان می‏دید ، برای سومین بار به همان نیت به مجلس رسول اکرم رفت ، باز هم لبهای رسولاکرم به حرکت آمد ، و با همان آهنگ - که به دل قوت و به روح اطمینان‏ می‏بخشید - همان جمله را تکرار کرد
این بار که آن جمله را شنید ، اطمینان بیشتری در قلب خود احساس کرد . حس کرد که کلید مشکل خویش را در همین جمله یافته است . وقتی که خارج‏ شد با قدمهای مطمئنتری راه می‏رفت . با خود فکر می‏کرد که دیگر هرگز به‏ دنبال کمک و مساعدت بندگان نخواهم رفت . به خدا تکیه می‏کنم و از نیرو و استعدادی که در وجود خودم به ودیعت گذاشته شده استفاده می‏کنم ، واز او می‏خواهم که مرا در کاری که پیش می‏گیرم موفق گرداند و مرا بی نیاز سازد .

با خودش فکر کرد که از من چه کاری ساخته است ؟ به نظرش رسید عجالة این قدر از او ساخته هست که برود به صحرا و هیزمی جمع کند و بیاورد و بفروشد . رفت و تیشه‏ای عاریه کرد و به صحرا رفت ، هیزمی جمع کرد و فروخت . لذت حاصل دسترنج خویش را چشید . روزهای دیگر به اینکار ادامه‏ داد ، تا تدریجاتوانست از همین پول برای خود تیشه و حیوان و سایر لوازم کار را بخرد . باز هم به کار خود ادامه داد تا صاحب سرمایه و غلامانی شد .
روزی رسول اکرم به او رسید و تبسم کنان فرمود : " نگفتم ، هرکس از ما کمکی بخواهد ما به او کمک می‏دهیم ، ولی اگر بی‏نیازی بورزد خداوند او را بی‏نیاز می‏کند

  این اذان رو گوش نکنی از دستت رفته

این هم یه بک گراند هدیه ولادت حضرت زهرا(س)    اقا فرهاد اوقات فراغتت شروع شد؟پس قرارامون چی شد؟انگار نه انگار؟باشه!

 


اوقات فراغت خود را چه می کنید؟              این رو دوستای محصلم بخونن

اگر بناست دمی بی تو بگذرد عمرم هزار بار بمیرم نبینم آندم رااین روزا هر جا میری اگه محصل و کنکوری و دانشجو یا حتی طلبه اونجا باشه صحبت اوقات فراغت و برنامه ریزی برای پرکردنشه .

امشب وقتی لغت فراغت ومعنیش به ذهنم رسید یهو دلم گرفت و پشتم لرزید علتش رو به شما هم میگم .

خدایا ما چی کار داریم میکنیم؟ داریم برا فراغتمون برنامه میریزیم خدایا مگه ما اینقدر فارق ازتو شدیم که داریم براش برنامه هم میریزیم یا اصلا مگه ما وقت اضافه هم داریم ؟واااای مگه من نبودم که میگفتم "اگر بناست دمی بی تو بگذرد عمرم هزار بار بمیرم نبینم آندم را"حالا کارم به کجا کشیده ؟.الهی توبه  از اوقاتی که فراغت از تو داشتم یا حتی تو فکرم  فارق از تو بودم , الهی توبه. توبه از زمانی که به غیر تو مشغول بودم   . اصلا خدا جون حالا که اینطور شد خودت اوقاتمو پرکن طوری که وقت برای غیر تو پیدا نکنم حتی به غیر تو  فکر هم نکنم . خدای خوبم گفته باشم من اهل این کارا نیستم منتظر من نمون !خودت اوقاتمو از خودت و هرچی میخواهی پرکن وگرنه اگه به من باشه من هم مثل بقیه به فکر اوقات فراغت میافتم . خیلی مطلب تو ذهنمه اما باشه برا بعد. . .

امادوست من اگه فکرمیکنی زیاده روی کردم اولا انصافا تو برنامه هات این نکته رو لحاظ کرده بودی یا نه ؟دوما من که جسارت نکردم خودمو گفتم .

ولی اگه تو هم مثل من بودی خوش به حالت اگه یه تجدید نظر بکنی

الهی به تو پناه می برم از اوقاتی که با غیر تو بگذشت

چند مطلب هست که دوست و همسنگرم حقانی فضل برام نوشته و حیف بود توی نظرات بمونه:

زهر چه غیر یار استغفر الله
ز بود مستعار استغفرالله
دمی که بگذرد بی یاد رویت
از آن دم بی شمار استغفر الله
شیخ رجبعلی خیاط و در ادامه از لسان الغیب:

اگر به دست من افتد فراق را بکشم
که روز هجر سیه باد و خانمان فراق
وبه قول امیر المومنین علیه السلام
هبنی صبرت علی عذابک فکیف اصبر علی فراقک
فراق تحمل ناپذیر است
باز به قول حافظ
شنیده ام سخنی خوش که پیر کنعان گفت
فراق یار نه آن می‌کند که بتوان گفت
حدیث هول قیامت که گفت واعظ شهر
کنایتی است که از روزگار هجران گفت

 

این لینک تعدادی دوستانیه که تا حالا به این وبلاگ لطف داشتن به امید خدا به زودی اونو توی قالب وبلاگ قرار میدم

نظرات 97 + ارسال نظر
مسافر غریب دوشنبه 19 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 10:45 ق.ظ http://www.darmasiretalab.persianblog.com

سلام . روایت زیبایی بود. مداحی آقای علیمی رو گذاشتین تو این پست یادم اومد جا داره در گذشت آقای ذاکر رو تسلیت بگم . ما از نیتهای درون افراد بی خبریم و خدا عالمتره .مطمئنا این مداحان هیچکدامشان از گفتن مطالبی مثل ( انا کلب.... یا من حسین می پرستم و... )واقعا قصد شرک گویی ندارند .پس روا نیست نظر بدی داشته باشیم و ببینیم حتی صدا و سیما در برابر دوستدارانشون حد اقل حرمت را قال نشود و از اعلام خبر دریغ کند و....
بگذریم.
اما در مورد روایتتون من خودم تو زندگیم تجربه کردم . یعنی تا به امروز از بنده خدا کمک مالی نخواستم و عجیب اینکه تا به امروز هیچ احتیاجی پیدا نکردم . روایتتان مرا یاد گذشته ام انداخت و خوشحال شدم از اینکه دوباره به یادم آوردید که خدا هست و نیاز بندگانش را می بیند .و محال است بی توجه بگذرد .چگونه ممکن است بی توجه باشد.و حال آنکه یک فرد معمولی اگه ببینه کسی بهش نیازمنده نمیتونه بی اعتنا رد بشه و دلش به رحم میاد.اونوقت خدا بی اعتنایی می کنه؟ میشه چنین چیزی .اگر به خدایمان چنین گمانی داریم . مطمئن باشیم اون خدایی که می پرستیم خدای واقعی نیست .و لایق پرستش هم نیست . خدای واقعی چنین صفتی نداره و هیچ وقت خودش رو اینجور به ما معرفی نکرده.
از اطاله کلام معذرت می خوام.التماس دعا

مسافر غریب دوشنبه 19 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 10:52 ق.ظ http://www.darmasiretalab.persianblog.com

حیفم اومد اینو نگم .درسته که سفارش شدیم به اینکه نیازمون رو به خلق خدا نگیم اما یادمون باشه خیلی وقتها مخصوصا در زمان توانمندی میتونیم دست خدا بشیم .چه جوری؟ درسته به مستمندان گفته میشه دست نیاز به سوی مخلوق دراز نکنین اما از اون طرف هم به توانمندان گفته شده قبل از اینکه ازتو در خواست کنن پیشدستی کن و کمک کن .و نذار نیازمندی خودشو پیش تو کوچک کنه.بله.اگه در کمک کردن پیشدستی کنیم و نذاریم آبرویی بریزه و یا عزیزی ذلیل بشه. در واقع کمک و یاری خدا بوسیله ما صورت گرفته و ما میشیم دست خدا. اونوقت مطمئن باشیم که خدا دستهای زیادی رو برای کمک به وقت نیازمندیمان به سراغ ما میفرسته.
میتونیم امتحان کنیم .خدا نگهدار

مسافر غریب دوشنبه 19 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 11:13 ق.ظ http://www.adyanvamazahebejahan.blogfa.com

ضمنا خوشحال میشم از این وبلاگ هم دیدن کنید و با توجه به دانش دینی که دارید راهنماییمون کنید .و مورد نقد قرار دهید
متشکرم. و احیانا اگه فرصت داشتید مطالب مفیدی را به آنها دسترسی دارید در اختیارمان قرار دهید.متشکرم.ضمنا جسارتا از موزیک قبلی وبلاگتان در این وبلاگ استفاده کردم. مطمئنم ناراحت نخواهید شد. چون این وبلاگ هم در راستای هدف شماست و همه کسانی که برایشان مهم است همراه با قدمی که خود برای بیدار شدن بر می دارند قدمی در راه بیداری دیگران هم بر دارند.

[ بدون نام ] دوشنبه 19 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 08:55 ب.ظ

سلام صفحه پیغامهای دوشنبه 19 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 09:30 ب.ظ http://negah.parsiblog.com

سوسک سپید سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:35 ق.ظ http://sooskesepid.blogsky.com

برگ خزان دیده سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 09:27 ق.ظ http://sama2006.parsiblog.com

سلام
اول اینکه ممنون که به کلبه حقیرانه ما سر زدید
دوم اینکه شرمنده که دیر خدمت رسیدم از کم سعادتی ماست
سوم اینکه تبریک می گم وبلاگ زیبایی دارید
چهارم اینکه من افتخار می کنم که با شما تبادل لینک داشته باشم پس من با اجازه شما وبتون رو لینک م یکنم
پنجم اینکه متنتون رو تا آخر خوندم قشنگ بود فکر کنم قبلا شنیده بودم اما شما باعث شدید که دوباره تلاش و رحمت خدا و بی نیازی از غیر خدا رو فراموش نکنیم

و در آخر موفق باشید

جلیلی سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 09:30 ق.ظ http://www.jalily.parsiblog.com/

سلام
فرمود هر آنچه می خواهی از خدا بخواه که اگر بدهد رحمت است و اگر ندهد حکمت اما اگر از غیر خدا خواهی اگر بدهد منت است و اگر ندهد ذلت
موفق باشید
وبلاگ شما لینک شد

همسفر مهتاب سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 02:40 ب.ظ http://asemoon.parsiblog.com

*** به نام تو ای قرار هستی ***
سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما برادر بزرگوار. قبل از هرچیز ضمن عذرخواهی لازمه بهتون توضیح بدم . من بارها به وبلاگ شما اومدم. اما هرچه می گشتم لینک پیام گذاشتن رو پیدا نمی کردم. اصلا متوجه نوار پیماش کنار متن نشده بود. به هرحال هربار دست خالی برمی گشتم و هربار هم نگران این بودم که مبادا شما تصورغلطی از عدم پاسخگویی من به لطف شما و دیدارتون از باغ همسفر مهتاب داشته باشید. امروز هم که پیام زیبا و نورانی شما رو دیدم یکبار دیگه اومدم به این امید که اینبار لینک پیامتون باشه. و بلاخره هم موفق شدم پیداش کنم. به هرحال عذر خواهی منو بپذیرید

همسفر مهتاب سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 02:45 ب.ظ http://asemoon.parsiblog.com

و اما در مورد روایت زیباتون باید بگم حقیقتا همینطور هست . عرض نیاز فقط به درگاه آن بی نیاز بی همتا باید برد ، که بی دریغ می بخشد و خوان نعمتش همیشه گسترده ، لطفش تا بی نهایت ُ رحمتش بی پایان، کرمش بی منت ،عیب پوش و آبرو نگاه دار بندگانش است و به همین دلیل است که می گویند :
عرض نیاز به خداوند عزت است ، اگر برآورده شود رحمت و اگر بر آورده نشود حکمت است
عرض نیاز به مخلوق ذلت است ، اگر برآورده شود منت و اگر برآورده نشود خفت است
موید و سرفراز باشید

همسفر مهتاب سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 02:48 ب.ظ http://asemoon.parsiblog.com

پروردگارا مرا هدایت کردی اما غافل شدم و به لهو مشغول گشتم ،
پند دادی ولی قساوت مرا در گرفت و در من اثر نکرد،
تو نیکویی کردی و من نافرمانی نمودم،
پس از آن که مرا متنبه و عارف به حال خود ساختی فهمیدم چه کردم؛
استغفار نمودم از من درگذشتی ... باز توبه شکستم و عود کردم
باز تو سر مرا پوشیدی و فاش نکردی و به عقوبت و فضیحت نگرفتی
خدایا تو را شکر می کنم
تو گریزگاه و ملجأ و پناهگاه بندگان خطاکار هستی
( باز گناه کاری که به تو پناه برد جز عفو رحمت چه خواهی فرمود؟ )
خداوندا مرا ببخش و از رحمت خود نصیب وافر ده
و توفیق دائم عطا کن
که آن را نردبانی سازم و بر آن بالا روم
و به سوی رضوان تو و ثواب و رضای تو برسم و ایمن گردم از عذاب و عقاب تو .
یا ارحم الراحمین

سید سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 05:50 ب.ظ http://seyedqom.parsiblog.com/

سلام دوست عزیز
ازینکه بنده را قابل دانستی و سری به ما زدی ممنونم
من این وبلاگ را در سر کلاس آموزش وبلاگ درست کردم
و انشاء الله با کمک دوستان به توانم وبلاگ مفیدی ارائه دهم
دوست شما سید

مسیحا سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 07:57 ب.ظ http://dosefrdard.blogfa.com

سلام دوست مهربونم ...
مثل همیشه عالی بود و زیبا ...
قلمت پایدار ...
به کلبه خرابه منم یه سر میزنی ....آپ شده...
منتظرتم...
سبز باشیو عاشق بارونی....
یا علی...

مسیحا سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 07:58 ب.ظ http://dosefrdard.blogfa.com

سلام دوست مهربونم ...
مثل همیشه عالی بود و زیبا ...
قلمت پایدار ...
به کلبه خرابه منم یه سر میزنی ....آپ شده...
منتظرتم...
سبز باشیو عاشق بارونی....
یا علی...

آشنا سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 08:13 ب.ظ http://yavashaki.parsiblog.com

سلام: خوشحالم که با وبلاگ شما آشنا شدم... ممنون.

دختر آسمان سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 09:51 ب.ظ http://yosofefateme.blogfa.com/

سلام
من آپم.خوشحال میشم شاهد حضور گرمتون باشم.
مهدوی باشید

مریم چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 03:14 ق.ظ http://adyneh.parsiblog.com

بنام خدا
سلام
ممنون از حضورتون درآدینه
وبلاگ جالبی دارید با مطالبی ارزنده
موید باشید
به امیدظهور
درپناه حق

گارسیا چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 06:47 ب.ظ http://www.kherpkherp.blogfa.com

سلام....
فعلا مسحور این اهنگ روی بلاگت هستم...

[ بدون نام ] چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 06:49 ب.ظ

سلام از نظرات و همراهیهای گرمتان سپاسگزارم .وبلاگ زیبایتان را دیدم واقعا بی نظیر بود .سحر

رویا چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 07:20 ب.ظ http://corocodile.blogsky.com

سلام. خوبین شما حسین آقا؟ چقدر ناز نوشته بودین مثل همیشه عالی بود.
راستی من شما رو همونطور که فرموده بودید لینک کردم
امیدوارم همیشه نظرات خوبتون رو در وبلاگم ببینم
راستی میشه یه خواهش کنم قالب وبلاگتون رو یه کم تغییر بدین! نذارین همه اش نشونه ی ایمان رنگ مشکی و غم باشه! البته ببخشید جسارت کردم
موفق باشید
التماس دعا

علی چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 07:41 ب.ظ http://gavareh.parsiblog.com

سلام
خوبی؟؟؟؟
ممنون که سر می زنی .بی اغراق وبلاگ زیبایی داری.مطلبش رو هم که هنوز نخوندم. امیدوارم همیشه شاد باشی. باز هم سر می زنم و با خوندن مطلبت برات نظر خواهم گذاشت
یا علی
یا حق

شایان نجاتی چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 10:03 ب.ظ http://7aseman.parsiblog.com

سلام دوست گرامی
از سخنان پر بارتان لذت بردم
باز هم به کلبه من بیایید
تا سلامی دیگر بدرود

مسافر چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 10:42 ب.ظ http://www.kooleposhti.parsiblog.com

سلام!
خیلی جالبی؟!همینجوری دارم کیف می‌کنم.عالیه.می گیرم که بعداْ بخونم.ممنونم که اومدی.
حتماْ لینک می‌دم
منتظرم

حرمت الله خانگل زاده چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 11:12 ب.ظ http://shiashenasi.parsiblog.com/

با سلام خدمت شما وتبریک به شما بخاطر داشتن چنین وبلاگ جالبی و تشکر از اینکه سری به بنده زدید با شما تبادل لینک بکنم اما اگه ناراحت نمی شوید مایلم یک نکته هم در مورد وبلاگ شما خدمتتون عرض کنم که که امید وارم ناراحت نشوید
اگه بشه کمی قالب وبلاگتون را تغییر داده و ظاهرش را روشنتر کنید بنظرم من بهتر و جذابتر خواهد شد ضمن اینکه باتوجه به نوع مطالبتون هم مناسبتر خواهد بود
در پناه خدا موفق و موید باشید
یا علی مدد

فاطیما چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 11:43 ب.ظ http://www.danesh124.blogfa.com

سلام .خسته نباشین . آهنگ قبلی بهتر بودا .یه داستان جدید گذاشتم .میدونم شاید به درد شما نخوره اما دوست داشتید ببینید

شیدا پنج‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 05:21 ق.ظ

سلام

اجرتان با همان خدایی که در طلیعه ی صبح به من آرامش بخشید.آهنگ وبلاگ تان بسیار روحانی ودلنواز است.
خوشحالم که با وبلاگ تان آشنا شدم.التماس دعا

شیدا پنج‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 05:26 ق.ظ

سلام مجدد

از اذان زیبای تان هم سپاسگذارم.

یاحق

امیر عباس پنج‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 06:46 ق.ظ http://revaiat.parsiblog.com

سلام علیکم.
وبلاگت مرا جذب می کند. به ویژه اوقات فراغتت عالی بود.
دعا بفرمایید.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 08:02 ق.ظ http://naqd.parsiblog.com/

از کاها ونوشته هایت لذت بردم خدا خیرت دهد امیدوارم بتونم از تجربیات شما استفاده کنم من شیمیایی هستم
فعلا کارم بررسی مطالبیه که در وبلاگها نوشته میشه
امیدوارم امثال شما کارشون همینطور روز بروز قویتر بشه
مطالبت را بیشتر اجتماعی کن زیاد تو عرفان رفتی
خدا یار ونگهدارت
یادت نره انشالله از راهنماییهایت مستفیض شوم

بی سرزمین تر از باد پنج‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 10:45 ق.ظ http://www.fabba30n.parsiblog.com

سلام، از پیام بسیار زیبای شما خیلی ممنونم. از وبلاگتون هم استفاده کردم. من در خدمت هستم برای تبادل لینک!

حقانی فضل پنج‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 11:16 ق.ظ http://nokte.parsiblog.com

سلام
مطلبت رو خوندم و نیز از پیامی که گذاشتی و البته از این که سر زدی ممنون
یه نکته این که اوقات فراغت صحیح است نه فراقت.
و اما در مورد اوقات فراغت قرآن می‌فرماید اذا فرغت فانصب یعنی تا بیکار شدی مشغول کار دیگری شو. بیکاری و فراغت در قاموس قرآن بی معنا ست.
یک شعر هم در کتاب زندگی شیخ رجبعلی خیاط هست که به مطلب شما می‌خورد
زهر چه غیر یار استغفر الله
ز بود مستعار استغفرالله
دمی که بگذرد بی یاد رویت
از آن دم بی شمار استغفر الله
و اما اوقات فراقت که خدا نکند که بیاید
به قول حافظ
اگر به دست من افتد فراق را بکشم
که روز هجر سیه باد و خانمان فراق
وبه قول امیر المومنین علیه السلام
هبنی صبرت علی عذابک فکیف اصبر علی فراقک
فراق تحمل ناپذیر است
باز به قول حافظ
شنیده ام سخنی خوش که پیر کنعان گفت
فراق یار نه آن می‌کند که بتوان گفت
حدیث هول قیامت که گفت واعظ شهر
کنایتی است که از روزگار هجران گفت
یاعلی مدد

فاطیما پنج‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 02:21 ب.ظ http://www.danesh124.blogfa.com

سلام. ممنونم که میایین به من سر می زنین. عکس این مردی که گذاشتین خیلی ترستاکه. .اذان رو هم گوش دادم. قشنگ خونده. این بیضی که توش نوشتین عطش زیاد قشنگ نشده . یه دفعه توی سیاه سفید دیده میشه. رنگش طلایی یا مسی باشه فکر کنم بهتر بشه. چه قدر ایراد میگیرم . خودم عرضه ندارم نصف کارهای شمارو بکنم . بعد میام ایراد می گیرم. ببخشیدا.

علی پنج‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 02:37 ب.ظ http://arshian.parsiblog.com

سلام
ممنون که لازم سر زدی
شما رو توی لینکای خودمون قرار دادیم . موفق باشین
یا علی

کوی نیکنامی پنج‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 08:59 ب.ظ http://kooyeniknami.parsiblog.com/

سلام. در پاسخ به پیامتون به عرض برسونم که لینکتون رو گذاشتم توی وبلاگم. در صورت تبادل ممنون می شم. متشکر

مورخ آزاد پنج‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 10:58 ب.ظ http://www.lionempire.persianblog.com

سلام دوست من
وبلاگ با محتوایی دارید .مطالبتان جذاب و گیراست . بیشتر مردم دوست دارند انسانهای خوبی باشند اما متاسفانه زندگی به قدری سخت شده که انسان بودن تقریبا غیر ممکن است.به نظر من تکرار مطالب زیبای دینی کافی است باید دین را امروزی کرد تا مردم آن را در زندگی بصورت کاربردی احساس کنند. امروز در کشور ما همه دم از انسانیت می زنند اما در عمل مانند درندگان عمل می کنند.
با تمام احترامی که برای شما قائل ام متاسفانه در بعضی جهات با هم اختلاف داریم.
من به شما لینک دادم اگر شما هم دوست داشتید این کار را انجام دهید. باید یاد بگیریم به نظرات مخالف احترام بیشتری قائل شویم . این لازمه دموکراسی است که باعث گسترش اخلاقیات در جامعه می شود.
موفق باشید
منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

شیخ جمعه 23 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:27 ق.ظ http://SHEKH.PARSIBLOG.COM

با سلام دوست عزیز
وبلاگ بسیار جالبی دارین
من لینکتون کردم
منتظرتون هستم
موفق وپیروز باشین

شکوفه جمعه 23 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:36 ق.ظ http://www.haramedelam.blogsky.com/

سلام ...

وبلاگ بسیار قشنگ با مطالبی زیبا داری..

ممنونم از اینکه بهم سر زدی ..

موفق باشید .. در پناه حق

حبیب الله ذکی جمعه 23 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 07:17 ق.ظ http://www.hebatullah38.blogfa.com

سلام عطش جان وب پر محتوا وقشنگی داری داستان جالب وآموزنده تان را خوندم خیلی قشنگ بود .واقعا همین است راه ورسم زندگی با توکل زانوی اشتر ببند . ممنونم که به ماسر زدی بازم چشم براه حضر سبز تان هستم . در باره لینک وافقم . انتظار دارم از جوابیه تان در مورد شبهه طرح شده در وب این حقیر استفاده ببرم . قلم تان خیلی عالی وزیباست آیا نباید به شکرانه این توا ن قلمی که خدا بهت ارزانی داشته آنرا وسیله نشر حقایق ومعارف اسلامی قرار دهی ؟

سجاد جمعه 23 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 11:32 ق.ظ http://sajadtavahom.parsiblog.com

سلام وبلاگ توپی بود بویژه قالب
من شمارا در لوگوی دوستان قرار میدهم راستی
وبلاگ آپ شد
بای

فاتح جمعه 23 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 11:44 ق.ظ http://www.eti.parsiblog.com

با سلام
خدایا شکرت که غم را آفریدی ، درد را آفریدی ، دلتنگی را آفریدی ، اشک را آفریدی چرا که اگر همیشه می خندیدم و شاد بودم تو را از خاطر می بردم این واقعیت است ؛ من انقدر نمک نشناس هستم که تنها تو را در غم هایم صدا می کنم چرا که شانه هایم توان تحملشان را ندارد
موفق باشی یا حق...............

ساقی دختری از اهالی فردا جمعه 23 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:39 ب.ظ http://jasadeheshgh.blogfa.com/

سلام رفیق پروازهای زمستانی
امروز وقتی رفتم سری به کلبه دلتنگی ام بزن دیدم بر عکس روزهای دیگه هست
فوق العاده نورانی بودم
رد نور رو گرفتم
دیدم اینجاست
اقا ما جز بنده های بد خدا هستیم
چی شد یه بنده خوب و مخلص خدا به ما سر زد
بلوگتم چشم با دیده منت میزارم
بنده خوب خدا بازم به کلبه حقیرانه ما سر بزن .. برامون دعا کن

امیر جمعه 23 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 01:44 ب.ظ http://amk.parsiblog.com

به نام خدا و سلام
درباره تبادل لینک که پیشنهاد فرمودید بنده لینک شما رو گذاشتم
درباره وبلاگ تون هم که فرمودید بیام بخونم و نظرمو بگم باید بگم خوندم ولی نظرم رو نمی تونم بگم دعا می کنم روزی بیاد که بشه یه نکاتی رو گفت که الان گفتنش یا لااقل اثرکردنش از محالاته
موفق باشی
یاعلی

نگین جمعه 23 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 02:15 ب.ظ http://zendegiyedobare.parsiblog.com

سلام.بالاخره من تونستم کامنت دونی وبلاگتون رو باز کنم(تشویقققققققق)آقا ما خودمون رو کشتیم.۱۰ بار بیشتر اومدم ولی بدلیل نا واردی به وبلاگتون کامنت دونی رو پیدا نمی کرد(خجالت)بزارید بخونم چی گفتید بازم می یام.

یکی از همسنگران جمعه 23 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 03:00 ب.ظ

به نام خالق هستی
چه بسیار انسانها که برای اهداف معنوی و یا حتی مادی خود چند روزی به دور هم می نشیند و برای شروع اغازی را به شیرینی رقم می زنند. اما چند روزی بعد مانند پاره های ابر از هم جدا شده و هر یک راه خود را پیش می گیرند و انسجام به پراکندگی تبدیل می شود.
جمع گشتن و یکی شدن تنها مفهوم یک یک نقطه است.تبدیل ان به((خط)) کاریست دشوار و گاه ناممکن.
ان روزهای خوش گذشت و جاده ارام و پر رهگذر رفاقت به گردنه پر پیچ وخم سختی ها رسید ونفاق همان افت همیشگی جمع های یکدست به قافله خسته ما یورش اورد.
حرف اخر اینکه پدید امدن یک جمع از سر همت و تلاش ممکن است اما ماندن جز با گذشت وفداکاری میسور نخواهد بود.
این حرفهای دلم بود که می خواستم دیشب و یا امروز بهتون بگم و اگر در جایی احساس کردید اشتباه کرده ام اول به بزرگی خودتون ببخشید دوم ما را راهنمایی کنید.
راستی ایمیلی برای من نیامده بود
من انچه شرط بلاغ بود با تو گفتم....
منتظر جواب هستم یا علی مدد

رهجوی جمعه 23 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 11:46 ب.ظ http://rahjooy.parsiblog.com

از لطف بی نهایتت ممنون و از این با کلمات سراسر تور مولا به وبلاگم اومدی باز ممنون
به وبلاگت سر زدم و چند مطلب اولی رو خوندم و حظ بردم و امید توفیق شما رو دارم
چون دیدم هم نظرتون با نور اهل بیته و هم نظر دهنده های وبلاگت نورانین حیفم اومد مطالبی که در باره امام رضا علیه السلام می نوشتم برای شما ننویسم
امام رضا علیه السلام به عبدالعظیم حسنی فرمود به دوستانم سلام مرا برسان و بگو از شیطان در بوده و با هم مهربون باشید چرا که با این کار منم به شما نزدیک و مهربون می شم
قربون گنبد طلاییت یا امام رضا

مهاجر شنبه 24 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 01:16 ق.ظ http://mohajerejavan.parsiblog.com

دوست عزیز من هم از وبلاگ شما لذت بردم و از چندتا ازعکسهای وبلاگتون در وبلاگم استفاده کردم با تبادل لینک هم موافقم

دختر کویر شنبه 24 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 02:20 ق.ظ http://kavirbarooni.parsiblog.com

سلام...
کاش میشد رفت اون بالا بالاها کنار خدا واسه چند دقیقه ایستاد
اون وقت دیگه آدما نه حسرت گذشته رو می خوردن نه هراسون از آینده(مثل مرد قصه ی شما)

همون قصه ای که مامانا همیشه می گن...هیچ کار خدا بی حکمت نیست ولی هیچ کی باور نداره وگرنه این قد نا آروم نبودیم در مقابل حوادث زندگی
ولی اون وقت صبر معنی قشنکش رو از دست میداد..
امید توکل به اونی که اون بالاست تا بی نیازمون کنه از هرچی که عطشش رو داریم

*****
از این که به من سر زدید کلی ممنون

خشایارشا شنبه 24 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 03:19 ق.ظ http://khashayar-sha.blogfa.com

درود بر شما!

قالبی زیبا، محتوایی زیباتر،
و اذان، سوت جاودانه ای که آخرین چیزی است که در دنیای ما از موسیقی داوود به یادگار مانده است...

از آمدن به اینجا بسیار خوشحالم... بدرود!

انجمن تفکر مبانی شنبه 24 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 09:36 ق.ظ http://www.atm.parsiblog.com

به نام خدا . سلام و عرض ادب . لینک عطش در جمع دوستان انجمن تفکر مبانی قرار گرفت .

برگ خزان دیده شنبه 24 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 09:59 ق.ظ http://SAMA2006.PARSIBLOG.COM

سلام
دیگه یه ما سر نمی زنید ... من متظر حضور سبزتون هستم
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد